Основи здоров'я
02.06.2021. Доброго ранку, хлопці. На вулиці дощ і холод. Зрозуміло чому ви не в школі.Тому опрацюйте узагальнюючу тему самостійно.
Тема заняття:"Правила техніки безпеки школяра під час літніх канікул"
05.05.2021.
Тема.Види небезпечних промислових обєктів. Дії школяра в разі виникнення аварійної ситуації на підприємстві.
21.04.2021.
Тема уроку: Виникнення пожеж, пожежна безпека.
1.Необхідно прочитати інформацію,яка в гугл документі.
2.Пограти в тренувальні вправи і виконати тест на гугл формі.
https://learningapps.org/1867732
08.04.2021.
§ 26 ТЕМА УРОКУ: Безпека твого дому
1) Читати параграф підручника №26 https://uahistory.co/pidruchniki/beh-health-basics-6-class-2014/26.php
2) Потренуватись виконуючи інтерактивні вправи на засвоєння основних правил користування побутовими приладами та засобами побутової хімії.
а)https://learningapps.org/view2259009
б)https://learningapps.org/view1871911
в)https://learningapps.org/view9677161
Молодці, що справилися!
31.03.2021.
§ 25 ТЕМА: Підліткові компанії
У цьому параграфі ти:
- навчишся
розрізняти дружні, недружні та небезпечні компанії;
- дізнаєшся,
як припиняти агресію і насилля.
Які бувають компанії
Бажання мати друзів і компанію — природна потреба підлітків. Обговоріть переваги належності до групи (компанії друзів, класу, спортивної команди). Що вони вам дають? Чого вимагають?
Друзі впливають на нас і нашу поведінку. У народі кажуть: «З ким поведешся, від того й наберешся», «Скажи мені, хто твій друг, і я скажу, хто ти». Тому для твого здоров’я і безпеки важливо навчитися розрізняти дружні, недружні та небезпечні компанії.
Дружні компанії
Якщо ти маєш друзів, то знаєш, як
це чудово! Тобі ніколи нудьгувати, адже друзі завжди пропонують щось цікаве. Ви
разом ходите в кіно, на пляж, обмінюєтесь музичними дисками і комп’ютерними
іграми, обговорюєте новини.
З друзями почуваєшся захищеним,
адже ваш девіз: «Один за всіх і всі за одного». У такій компанії ти - член
команди.
Якщо хтось із вас захворів чи
потрапив у біду, ви хвилюєтеся за нього і підтримуєте його.
Ознаки дружної
компанії:
- приймає
тебе таким, яким ти є;
- не
має жорстких правил;
- не
забороняє тобі спілкуватися поза групою;
- з
радістю приймає у своє коло нових друзів;
- її
члени поважають і підтримують одне одного.
Недружні компанії
Це групи, в яких ти почуваєшся
самотнім і мусиш увесь час прикидатися та підлаштовуватись під певні стандарти.
У такі групи часто об’єднуються за дивними ознаками. Наприклад, «круті» ті,
кого привозять до школи на дорогих іномарках; «стильні» визнають лише тих, хто
носить фірмовий одяг; «столичні» — ті, хто прибув до літнього табору з Києва.
Стосунки у цих групах позбавлені
теплоти, у них не цікавляться твоїми справами. Тож навряд чи можеш
розраховувати на підтримку тих, хто належить до цієї компанії, адже тут панує
дух конкуренції — в кого одяг найвідомішої фірми, крутіший мобільник тощо.
Небезпечні компанії
Ознаки небезпечних
компаній:
- мають
ватажка і жорсткі правила;
- вимагають
повної відданості;
- забороняють
контакти поза групою;
- за
непокору можуть вчинити жорстоку розправу;
- з
«чужими» поводяться агресивно і зверхньо;
- вступають
у міжгрупові конфлікти «стінка на стінку»;
- поширене
вживання тютюну, алкоголю, наркотиків.
Вони є серйозною загрозою для тебе
та інших. У цих компаніях часто панують агресія і насилля. У них жорсткі
правила, і за непокору можуть не лише вигнати з компанії, а й побити. Тут
курять, вживають алкоголь і наркотики, члени цих компаній розважаються
крадіжками, бійками, вимаганням.
Потрапити в таку компанію означає
наразитися на величезну небезпеку. Часто ці угруповання є справжніми бандами,
що існують «під дахом» кримінальних структур, їх використовують для зберігання
та розповсюдження наркотиків і залучення нових споживачів.
Тримайся подалі від таких компаній!
- 1.
Розпитай батьків, які небезпечні компанії існували у їхньому підлітковому
середовищі.
- 2.
Що сталося з членами цих компаній, коли вони виросли?
- 1.
Які дружні групи (компанії) є у твоїй школі, у твоєму дворі, на твоїй
вулиці? Чим вони займаються? Як розважаються?
- 2.
Чи знаєш ти недружні або небезпечні компанії? Що робить їх такими?
- 3. Проаналізуй групи, до яких належиш, за зразком:
Як припиняти агресію та насилля
На жаль, молоді люди не завжди
вміють розв’язувати свої проблеми мирним шляхом. Тому в колективі, де панує
недружня атмосфера, трапляються агресивні конфлікти — сварки, бійки, знущання
зі слабших тощо. Усе це — прояви насилля.
- 1.
Назвіть причини, з яких підлітки поводяться агресивно (не вміють інакше
розв’язувати конфлікти; невиховані; не контролюють себе; їм подобається
відчувати свою силу; за компанію; беруть приклад з дорослих; це вплив
засобів масової інформації...).
- 2.
Назвіть фільми та комп’ютерні ігри, що романтизують жорстокість і насилля.
Як ви вважаєте, чи варто дивитися такі фільми?
Радимо переглянути фільм режисера
Ролана Викова «Опудало», знятий за однойменною повістю В. Желєзнікова на
кіностудії «Мосфільм» у 1983 році.
Це історія про твоїх однолітків та
їхню компанію, про тих, хто вміє дружити, і тих, хто зраджує; про тих, хто знає
правду і мовчить, а також про те, до чого може призвести жорстокість у
з’ясуванні стосунків.
Виділяють два види насилля: фізичне
і психологічне. Фізичне насилля — дії, що заподіюють тілесні ушкодження.
Психологічне (емоційне) насилля дії, що заподіюють людині моральну шкоду.
Найпоширенішими проявами насилля у
твоєму середовищі є бійки, штовхання, підніжки, а також прізвиська, обзивання,
кривляння. Псують чиїсь речі — це насилля. Як і тоді, коли не приймають у гру
чи виганяють з неї. Одним із найнебезпечніших видів насилля є вимагання грошей
або речей.
Кожен із вас може стати свідком і
жертвою насилля. Тому дуже важливо навчитися активно протидіяти йому.
Підсумки
Бажання маги друзів і компанію —
природна потреба підлітків.
Деякі компанії є недружними і навіть небезпечними. У підлітковій компанії ти можеш зіткнутися з проявами агресії та насилля. Тому важливо навчитися протидіяти агресії і припиняти насилля.
21.01.2021.
ТЕМА. Психічний розвиток підлітка. Потреби людини,
їх розвиток із віком
Завдання:Опрацюйте текст ,розгляньте уважно малюнок та дайте відповіді
на питання.
Психічний розвиток
підлітка
Ти вступаєш у період швидких змін. Змінюються
не лише зріст, пропорції та форма твого тіла. Ти відчуєш зміни і свого
емоційного стану.
Дехто з підлітків потерпає від тривоги, інші — від перепадів
настрою. Більшість твоїх однолітків турбує проблема їхньої «нормальності». Одні
думають, що ростуть надто швидко, другі що надто повільно, треті — що в них
узагалі все не як у людей.
Пам’ятай, що ці фізіологічні та емоційні зміни є цілком
нормальними і природними. А те, що відбуваються вони по-різному, не привід, щоб
переживати або насміхатися з тих, хто розвивається швидше чи повільніше за
інших.
Твої потреби
Тепер поговоримо про твої потреби. Щоб зрозуміти, про що
йдеться, розглянь мал. 22, на якому зображено піраміду потреб.
Для початку зауважимо, що чимало людей і досі переконані, що про
власні потреби дбають тільки егоїсти. А добра людина, мовляв, повинна
піклуватися лише про інших.
Можливо, так думає і хтось із твоїх знайомих. Але це велика
помилка. Адже той, хто нехтує своїми потребами, ніколи не почуватиметься
фізично і психологічно благополучним.
Чому важливо дбати про власні потреби
· Ти навчишся розуміти
справжні причини своїх бажань.
· Зможеш краще пояснити
свої почуття.
· Почнеш краще розуміти
почуття і бажання інших.
· Якщо між тобою та
іншою людиною виникне конфлікт, тобі легше буде запропонувати рішення,
прийнятне для вас обох.
Мал. 22. Базові людські потреби (за А. Маслоу)
Розвиток потреб
Потреби людини змінюються з віком, оскільки на різних етапах
свого життя вона потребує різного харчування, відпочинку, іграшок, знарядь
праці тощо. Змінюються і її соціальні потреби.
У певні періоди життя деякі потреби слід задовольняти у першу
чергу. Так, для немовляти важливо, щоб його добре годували і доглядали, любили.
Тоді воно почувається у безпеці й розвивається нормально.
Згодом дитину починає цікавити навколишній світ, вона досліджує
дім, іграшки й те, що з ними можна робити.
Приблизно у 6 років діти вже мають потребу навчатися цікавляться
книжками, олівцями та іншим шкільним приладдям, хочуть до школи. У школі
прагнуть досягти успіху, отримати хорошу оцінку, похвалу вчителя.
У підлітковому віці навчання, як і раніше, є важливим, але
з’являється ще одна потреба — мати друзів, спілкуватися з ними, заслужити їхню
повагу і визнання.
Завдання:
ü Поміркуйте:
потреби й бажання — це одне й теж саме?
ü Чим
відрізняються потреби маленьких дітей, підлітків, дорослих і людей похилого
віку?
ü намалювати
схему «Мої потреби (бажання)».
14.01.2021
ТЕМА: Основні знаки, що
потрібно знати велосипедисту.
Ваше завдання: переглянути
дорожні знаки та перемалювати їх до вашого робочого зошита.
Комментарии
Отправить комментарий